Audio-Technica herintroduceerde op Prolight & Sound de AT4060A Buizen Microfoon

Audio-Technica herintroduceerde de legendarische AT4060A studio buizen microfoon tijdens de Frankfurt Prolight & Sound.

De populaire AT 4060 werd aan het eind van de jaren 90 op de markt gebracht en is nu gezien de vraag vanuit de markt in een verbeterde versie opnieuw in productie genomen. De AT4060A geeft een rijke “vintage” sound en heeft een dynamisch bereik dat groter is dan dat van andere buizen microfoons. Dit in combinatie met de hoge geluidsdruk die de AT4060 aan kan, maken de microfoon uitermate geschikt voor het reproduceren van de fijnste nuances in vocalen en instrumenten, tot het subliem uitversterken van de klanken uit bijvoorbeeld een high power gitaar cabinet.

De nieuw ontworpen voeding, de AT8560, zorgt voor verbeterde prestaties en minder ruis. Om jarenlang een constante prestatie te leveren is er een goudlaag van 2 micron opgedampt op de elementen van de AT 4060 en is de microfoon aan een vijf fasen verouderingsproces onderworpen. Het dubbele condensator element biedt een constante cardioïde werking over het totale frequentiegebied van de microfoon. De, met de hand geselecteerde, individueel geteste en “verouderde” Sovtec 6922 buis, draagt bij aan de zo gewenste, klassieke, buizenklank van de AT4060 en garandeert een kwaliteit die voldoet aan de hedendaagse standaard in de meest moderne studio omgevingen. De AT 4060 wordt compleet geleverd met de AT8560 voedingsunit, rackmount adapters voor de voeding, een AT8447 shockmount en een 6 pins XLR kabel van 10 meter te gebruiken tussen de microfoon en de voeding.

Verkoopprijs 1.599,00 excl. BTW

maart 2014