Vicoustic “in vorm” met Vixagon

nieuwe hexagonale akoestische panelen voor restaurants, kantoren en vergaderzalen

Vicoustic, de Portugese fabrikant van akoestische “oplossingen” heeft onlangs Vixagon gelanceerd. Deze nieuwe akoestische panelen zijn speciaal ontworpen voor gebruik in restaurants, kantoren, vergaderzalen en andere ruimtes waar zowel akoestische efficiency en visuele elegantie een belangrijke factor zijn. De opvallend gevormde hexagonale panelen zijn gemaakt van akoestisch schuim met een optimale dichtheid en afgewerkt met “micro sude stof” of een brandwerende afwerking. Er zijn 2 versies van de Vixagon panelen; Vixagon Premium, afgewerkt met micro sude stof en leverbaar in acht verschillende kleuren voor een uitstekende match met het interieur van de ruimte en Vixagon G, leverbaar met een zwarte of witte afwerking.

Vixagon is speciaal ontworpen voor de midden- en hoge frequenties en kan worden toegepast op muren en plafonds. Het lage gewicht van de panelen, de goede geluidsabsorptie en thermische isolatie-eigenschappen gecombineerd met M1 (Europees) en Euro Klasse B brandclassificatie maakt Vixagon bij uitstek geschikt voor gebruik in publieke ruimtes.

Vixagon panelen zijn zelfklevend en eenvoudig te verwerken en met 2 dozen Vixagon panelen kan ca. 10m worden behandeld. Dit maakt de Vixagon panelen een kosteneffectieve oplossing voor toepassing in een verscheidenheid aan ruimtes.

www.vicoustic.com

juli 2011