DIA licht en geluid in Assen gaat voor Nexo RS18

Willem Everts van DIA licht en geluid in Assen heeft als eerste in Nederland Nexo’s onlangs ge´ntroduceerde RS18 Cardio´de sub cabinet aangeschaft.

Willem wilde graag een aanvulling op zijn Geo-S8 systeem, met een laagkast die een lager frequentiebereik had dan de CD-12 subs die hij normaal gebruikt bij het Nexo Geo-S8 Tangent array systeem. Toen Nexo tijdens ProLight & Sound in Frankfurt de RS 18 cardio´de sub introduceerde, de 2e uit de RS, ofwel Ray Sub serie, aarzelde hij geen moment.

Dit was voor hem de oplossing. Net op tijd binnen voor het Koninginnedag festijn in Assen ontving Willem zijn geheime wapen samen met de Nexo NXAmp4x4. De eerste bevindingen zijn zeer positief, precies wat hij had verwacht. Of zoals Willem Everts in een 2-tal e-mails naar Iemke Roos Audio liet weten; “De nieuwe versterker en sub zijn helemaal TOP!! Setje heeft nog nooit zo mooi geklonken” en “Die RS-18 blijft eenieder verbazen, wat een beest is dat kastje”

Als jarenlange gebruiker van Nexo producten, zoals de PS- en AlphaE serie en het GeoS8 Tangent array systeem, is DIA helemaal bekend met het merk.

De RS18 is een sub cabinet die met elk Nexo systeem kan worden gecombineerd en, wanneer met meerdere kasten als array gevlogen, middels “beam-steering “ het laag op zo’n 80 meter binnen 6 dB constant kan houden. Met de RS 18 in combinatie met een Nexo Geo systeem kan de afstraling van het geluid over het gehele frequentie spectrum uitstekend worden gecontroleerd, om zodoende geluidsoverlast bij live evenementen te minimaliseren.

www.dia-licht-en-geluid.nl

juni 2010