NEXO EN YAMAHA geïnstalleerd in BOOGIE WOOGIE

Soundsolution uit Winterswijk, gebruiker van Nexo PS series, heeft onlangs een geheel nieuwe geluidsinstallatie mogen leveren in de theaterzaal van Instituut voor Kunst en Cultuur ‘Boogie Woogie’ in Winterswijk.

“Een vooruitstrevend stukje techniek. Naast kwaliteit werd ook gevraagd naar eenvoudige bediening, gecombineerd met multifunctionele inzetbaarheid. Dit hebben we opgelost door toepassing van volledig naar wens programmeerbare digitale techniek”
aldus Rob Kuenen, eigenaar van Soundsolution.

“Ergonomie en synergie zijn voor ons enorm belangrijk, we maken veelal gebruik van moderne digitale apparatuur. Met een goede voorbereiding en inzet van deze moderne apparatuur kunnen we verantwoord aan de wensen van onze opdrachtgevers voldoen. Dit maakt het mogelijk om veelzijdiger en compacter te werken. Dat is voor Boogie Woogie o.a. een reden geweest om voor ons te kiezen als partner bij de verbouwing van de theaterzaal”

Bij Boogie Woogie is gekozen voor Nexo PS 15 en twee Nexo LS1200 subs. De subs zijn geheel weggewerkt onder de bühne.  “De Nexo PS serie bleek met zijn trapeziumvormige hoorn het meest geschikt voor de trapeziumvormige theaterzaal”. In een rack in de machinekamer zijn een tweetal Camco Tecton versterkers geplaatst die de Nexo luidsprekers aansturen.

Daarnaast is gekozen voor een Yamaha LS9 met Yamaha SB168 ES Ethersound stagebox.
Alle audio wordt in een DME netwerk van Yamaha gedistribueerd. Hierbij zijn enkele CP en ICP controllers geplaatst om op eenvoudige manier enkele audiokanalen te kunnen bedienen.

Het Ethersound netwerk maakt ook verbinding met de studio faciliteiten van Boogie Woogie. Hierdoor is het mogelijk om opnamen te maken in de theaterzaal.

Soundsolution tel: 0543-536463

www.soundsolution.nl