Active Audio volop in beweging !

In samenwerking met een aantal van onze dealers zijn er in de afgelopen periode een aantal projecten ingevuld met kolom speakers van het Franse merk Active Audio.

Active Audio produceert o.a.  DSP gestuurde spraakzuilen voor akoestisch complexe omgevingen zoals conferentiecentra, kerken, collegezalen, winkelcentra musea enz.

Daar waar goede spraakverstaanbaarheid en constante geluidsdruk van belang zijn worden de laatste jaren steeds vaker  deze spraakzuilen toegepast. Het grote voordeel van Active Audio DSP gestuurde spraakzuilen is dat de versterking en processing niet geïntegreerd is in de zuilen. In installaties waar meerdere zuilen worden gebruikt kunnen deze worden aangestuurd door één versterker/DSP. Dit is kosten-efficiënter dan wanneer er meerdere klankzuilen, die allemaal hun eigen versterker en processor hebben, worden gebruikt.

Media Service Maastricht heeft een tweetal projecten gedaan in collegezalen van de Universiteit van Maastricht.

In één van de grote zalen zijn 2 stuks StepArray kolomluidsprekers van 1,80 meter, de Active Audio SA180S, geïnstalleerd. Tijdens de test is werd in de grote zaal is de spraakverstaanbaarheid van gemiddeld 0.74 STI gemeten. Een zeer bevredigend resultaat. Dit resultaat werd, nadat de geplande aanpassing aan de collegezaal was voltooid, nog gunstiger.

Het tweede project van Media Service Maastricht is inmiddels ook afgerond, een kleine collegezaal  met 2 stuks SA100P, een kolomluidspreker van 1 meter.

Fidato uit Arnhem heeft de hal en de burgerzaal van het Gemeentehuis van Arnhem voorzien van een Active Audio StepArray SA400P, DSP kolomluidspreker van 4 meter, aangevuld met een semi mobiel systeem, bestaande uit 2 stuks StepArray SA100P. De Active Audio processor UT 26 heeft een preset gekregen waarbij de SA 400 vanaf 2,2 meter hoogte een constante SPL over 15 meter bereikt. In de raadzaal zijn 2 stuks passieve kolomluidspreker van het type RayOn 100, geïnstalleerd voor het “aanstralen” van de publieksvlakken.

B&R Design uit Vroomshoop heeft in het auditorium van het nieuw gebouwde Vechtdal college in Dedemsvaart  4 stuks passieve kolom luidsprekers, de RayOn 100 toegepast, ondersteund met een 4-tal plafond speakers voor de achterste sectie.

oktober 2012