Active Audio distributie Nederland door Iemke Roos Audio B.V.

Iemke roos Audio BV te Amsterdam heeft onlangs de distributie verworven voor de producten van het uit Frankrijk afkomstige Active Audio.

Active audio heeft als core business het produceren van DSP gestuurde spraakzuilen voor akoestisch complexe omgevingen, zoals kerken, conferentie centra, treinstations, winkelcentra musea, auditoria enz..

Daar waar een goede spraakverstaanbaarheid en constante geluidsdruk van belang zijn, worden de laatste jaren meer en meer oplossingen toegepast in de vorm van DSP gestuurde colomn speakers.
Echter de meeste hebben on board processing en versterking, waardoor bij installaties met meerdere zuilen deze versterking en processing per zuil een installatie onnodig duurder maakt.

Dit is één van de redenen waarom Active Audio bij het ontwikkelen van de Step Array expliciet gekozen heeft voor externe processing en versterking, meerdere zuilen kunnen eventueel gebruik maken van dezelfde versterking en processing.

Een ander voordeel is, dat niet bij elke zuil een stroom toevoer aanwezig hoeft te zijn, dat de onderhoud en service van de installatie makkelijker is en er per externe processor en versterker unit, indien dit noodzakelijk is, er slechts één UPS (uninterruptable Power Supply) nodig is.
Voordelen dus op het installatietechnische vlak.

De Step-array oplossing van Active audio voldoet volledig aan de EN 60849 norm voor veiligheidsinstallaties en spraakverstaanbaarheid.

Step-Array spraakzuilen zijn verkrijgbaar in 3 verschillende lengtes, 100cm , 180 cm en 240 cm, in 3 standaard RAL kleuren en optioneel en op aanvraag in elke RAL kleur.

De gepatenteerde Step-array technology is gebaseerd op het DGRC principe (Digital and Geometric Radiation Control) een combinatie van luidspreker geometrie en digitale dispersie controle, waarbij luidsprekers per groep van 4 onder een bepaalde hoek in de zuil zijn geplaatst en per groep van 4 apart worden aangestuurd.

Uiteraard heeft Active audio een intuïtief software pakket ontwikkeld “SA Drive” om de luidspreker optimaal te kunnen configureren via de benodigde systeem processor UT-26.

Een aantal functies met betrekking tot signaal processing zijn : LF roll-off, 3 bands parametrische EQ, delay, directivity control, anti feedback en optioneel een LF output, automatic gain module en een lijnbewakings module.

Voor meer info kunt u contact opnemen met :

sales@iemkeroos.nl

juni 2010