EVENT SERIES: Nieuw in het pakket van D.A.S. Audio

Tijdens Prolight & Sound heeft D.A.S. Audio haar nieuwe Event series line array systemen geļntroduceerd.

De missie was om een betaalbaar line Array te ontwerpen met uitstekende klankmatige eigenschappen en de bekende “made in Europe” D.A.S. Audio kwaliteit. Met de Event series biedt het in Valencia gebaseerde D.A.S. Audio een Powered Line Array systeem met een meer dan uitstekende prijs/kwaliteit verhouding.

Event Series bestaat uit :

De Event 208A: een 3 weg powered line array M/H module met een dubbel 8 inch en een 3 inch / 1,5 inch exit HF driver in een symmetrische opstelling. De on-board Klasse D versterkers sturen de 8 inches apart aan, beide in een ander frequentie gebied, met een aparte klasse D versterker voor het HF. Het frequentiebereik van de Event 208A is 75Hz – 20 kHz, met een peak SPL van 132 dB. De horizontale openingshoek is 90 graden, verticaal afhankelijk van de array configuratie. De gebruikte connectoren zijn van Neutrik en de versterker modules zijn aan de achterkant voorzien van zg. “Rain covers”. De kast is van berken multiplex en is afgewerkt met een duurzame ISO-flex paint. Het zeer doordachte rigging systeem heeft een minimale instelhoek van 0,5 graden, oplopend tot 10 graden.

Event 210A : De grotere variant van de Event 208A. Zoals de naam doet vermoeden worden hier 10 inch speakers gebruikt, hetgeen resulteert in een iets breder frequentiebereik, namelijk 70 Hz – 20kHz. De HF driver is dezelfde als in de 208A, namelijk de uiterst betrouwbare DAS M-75 compressie driver. Peak SPL ligt bij de Event 210A op 134 dB.

Event 218A : De Event 218A is een powered dubbel 18 inch Sub cabinet, die zowel bij de Event 208A als bij de Event 210A kan worden gebruikt voor LF reproductie. De Event 218A heeft een mono klasse D versterker aan boord met een peak vermogen van 3600W, genoeg om in samenwerking met de 2 stuks LX 18 speakers in een frontloaded opstelling zo’n 140 dB peak te genereren, met een frequentiebereik van 32 Hz – 160 Hz. Ook de versterker module van de Event 218A is voorzien van een rain cover en heeft een cardioide preset bij Multi sub opstellingen.

De Event 208A en 210A kunnen, met de optionele vliegbumpers, worden gevlogen, of vanaf de Event 218A, worden gestacked, middels de eveneens optionele speciale stackbeugel. Deze beugel kan ook worden gebruikt om 2 modules op een statief te plaatsen.

Voor meer informatie: www.dasaudio.com

maart 2014